Автор Тема: Сдача отходов на утилизацию  (Прочитано 2438 раз)

lev

  • Global Moderator
  • Аспірант
  • *****
  • Сообщений: 169
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #15 : Сентября 19, 2018, 09:23:43 »
По одному відходу утилізатор став невигідним, і по результатам пошуків нового на вибір залишалося двоє: "старий", з яким вже йде співпраця по 4 видам відходів, і "новий", з яким ще не мали зв`язки. Вони по умовам вийшли примірно рівні - через що й задалася питанням про"всі яйця в одному кошику".

GURU

  • Юннат
  • *****
  • Сообщений: 19
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #16 : Сентября 19, 2018, 16:55:46 »
Колеги, чи здаєте ви відходи не різним утилізаторам, а одному-двом? Взагалі, чи варто "складати усі яйця в один кошик"?
Вже давно так працюємо. Як вторсировину продаємо відходи одному підприємству, небезпечні відходи передаємо двом іншим підприємствам (працюємо з двома, лише тому, що одна фірма при наявності ліцензії на збирання, зберігання небезпечних відходів, їх покупає (масла відпрацьовані, АБ). Ну і для підстраховки, так би мовити. Бо був час, коли одна фірма переоформляла ліцензію і не приймала відходи, а у нас була гостра необхідність здати.
Чому виникло таке питання?

Таке "працюємо" може бути приводом для числених питань/претензій з боку кваліфікованих податківців та екоінспекції, бо можливе лише при дотриманні декількох, досить жорстких умов.
По-перше: наскільки відомо, продаж відходів можливий лише як ТОВАРу, що потребує належного бух.обліку та оподаткування,
По-друге: відповідальні переробники відходів, що випускають власну продукцію гарантованої належної якості, здійснюють виробничу діяльність згідно із затвердженими тех.регламентами, де, серед іншого, зазначаються вимоги до сировини виробництва (у данному випадку, чужих відходів як вторинної сировини).
Якщо від використання відходів можна отримати економічну вигоду (у данному випадку, реалізувати як вторинну сировину), то такі відходи є поворотними, їх продаж зазвичай показують у бух.обліку як "реалізацію інших оборотних активів" а відповідний дохід - як «дохід від реалізації інших оборотних активів».
Втім, для вторинної сировини, окрім ТОВАРНОГО кодування за ДК 016-97/ДК 016-2010/ДК 021-2015 є низка ДСТУ та ТТУ, зокрема для гуми, полімерів, деревини,макулатури, текстилю, склобою (окремо - ще для чорного та кольорового металобрухту),  для відпрацьованих нафтопродуків є ГОСТ (чинність?)
Так от: якщо відбувається продаж відходів як  вторинної сировини, необхідним є документальне підтвердження, що кожна партія партія такого ТОВАРу має належну якість, а саме відповідає умовам та критеріям вищезазначених ДСТУ/ТУУ (висновок Укрстандартметрології або еквівалент).
Здавалося б, оформлювати сертифікат відповідності на кожну партію автошин/акумуляторів/оливи тощо - занадто, але якщо такого документу немає - продавати/покупати не можна, бо немає ФОРМАЛЬНОГО підтвердження що це є вторинна сировина (сировина за критеріями ДСТУ/ТУУ) для подальшої переробки та утилізації (а саме, використання як вторинних матеріальних ресурсів).
Якщо ж відходи не можуть бути використані у виробничому циклі або реалізовані як товар, такі відходи мають визначатися як безповоротні та підлягають видаленню. Такі відходи списують на підставі Акту списання, який складають у довільній формі. Витрати на видалення цих відходів відносять до інших операційних витрат.
Використання відходів як вторинних енергетичних ресурсів в залежності від технології утилізації може бути відбуватися за обома варіантами (контрагенти можуть як купувати відходи за гроші, так і брати плату за надання послуг з поводження), бо основна  продукція спалювання - енергія - регламентується за зовсім іншими критеріями, та, за великим рахунком, не залежить від вхідної сировини/палива.
Слід нагадати, що відповідно до ст.17 ЗУ "Про відходи" суб'єкти господарювання, серед іншого, зобов'язані здійснювати  візноманітні заходи   для   максимальної   утилізації   відходів, реалізації чи  передачі  їх  іншим  споживачам або підприємствам, установам та організаціям, що займаються збиранням, обробленням та утилізацією  відходів,  а  також забезпечувати за власний рахунок екологічно обгрунтоване видалення тих відходів,  що не  підлягають утилізації.

Так що десь так, колеги.
DURA LEX, SED LEX!

lev

  • Global Moderator
  • Аспірант
  • *****
  • Сообщений: 169
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #17 : Сентября 20, 2018, 08:34:07 »
Точно при здачі макулатури, пластику, склобою, текстилю, деревини потрібно оформляти ті бумажки?
По-моєму, ще можна зрозуміти вимогу їх наявності при продажі відпрацьованих шин, олив, АКБ, але при продажі вищезгаданої вторсировини - це вже дурниця.

GURU

  • Юннат
  • *****
  • Сообщений: 19
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #18 : Сентября 20, 2018, 14:11:35 »
?
Дурниця - це застарілість та  недосконалість профільного  законодавства.
Зокрема, наразі окрім товарних ДК ніде немає переліку вторинних ресурсів (сировини), лише загальні  визначення у ЗУ "Про відходи" та ДСТУ 4462.0.01 -2015.
Викладений висновок стосовно "бумажок" - цілком логічний, має претензію на об'єктивність, проте, на превеликий жаль, не відповідає вимогам законодавства.
На підтримку: ст.32 ЗУ "Про відходи", згідно якої забороняється передавати чи  продавати  небезпечні  відходи громадянам, підприємствам,   установам   та   організаціям,   якщо   вони   не забезпечують  утилізації  чи  видалення  цих  відходів  екологічно безпечним способом (та, відповідно мають ліцензію на поводження з таким  відходами).
Шановні колеги, ви дійсно маєте документальне підтвердження, що Ваші макулатура/пластик/деревина є безпечними (за визначенням Постанови 1120, яке в основній частині використовується у чинних Ліцензійних умовах)?
Посилання на матеріали інвентаризації недоцільні, бо робиться це зазвичай "зі стелі". Хтось має паспорти на відходи як вторинну сировину, що складені на підставі лабораторного фіз-хім. аналізу?
Посилання на роз'яснення Мінприроди 2011 року, що не треба розробляти паспорти на відходи, які приймаються спеціалізованими підприємствами на утилізацію або знешкодження, або твердих побутових відходів (читай - вторинної сировини), бо буцімто шляхи поводження з ними вже визначені , аж зовсім не доцільні за 2 обставинами: 1) роз'яснення протирічать ст.26 Закону України «Про відходи» та усім відомій Постанові КМУ 2034,  2) роз'яснення, підписані навіть Міністром,  не є нормативно-правовим документом. Від слова "зовсім".

Загалом, при реалізації відходів як товару, вимоги законодавства до оформлення  таких операцій однакові як для безпечних, так і для небезпечних.
Між іншим, якщо внаслідок виробничої діяльності виникають відходи, що реалізуються як товар, то це вже можна класифікувати як продукт, що також має бути відображене у регламенті виробництва, бух.обліку та базі оподаткування.

А ще щодо дурості - нам усім вже котрий рік обіцяють новий Закон про відходи? У ВР - свої законопроекти (той же 6602, скоріше ногами писаний), Мінприроди  лише презентує власні наміри, бо проект досі не оприлюднений належним чином та взагалі мало хто його бачив.
DURA LEX, SED LEX!

lev

  • Global Moderator
  • Аспірант
  • *****
  • Сообщений: 169
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #19 : Сентября 21, 2018, 07:57:31 »
Дякую за вичерпну інформацію по нюансам продажу відходів.

GURU

  • Юннат
  • *****
  • Сообщений: 19
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #20 : Сентября 21, 2018, 17:17:30 »
На додаток ст.41 ЗУ "Про відходи": фінансування   заходів   у   сфері   поводження  з  відходами здійснюється   за   рахунок   коштів виробників  відходів  та  їх власників. 
До змін 21.01.2010, у попередній редакції було прописано ще конкретніше, у повній відповідності до назви розділу: фінансування заходів щодо утилізації  відходів  та  зменшення обсягів  їх  утворення  здійснюється  за рахунок коштів виробників відходів та їх власників.

     
DURA LEX, SED LEX!

ekvilab

  • Професор
  • *****
  • Сообщений: 1494
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #21 : Октября 28, 2018, 19:16:34 »

Здавалося б, оформлювати сертифікат відповідності на кожну партію автошин/акумуляторів/оливи тощо - занадто, але якщо такого документу немає - продавати/покупати не можна, бо немає ФОРМАЛЬНОГО підтвердження що це є вторинна сировина (сировина за критеріями ДСТУ/ТУУ) для подальшої переробки та утилізації (а саме, використання як вторинних матеріальних ресурсів).
С каких пор требования ДСТУ/ТУУ стали обязательными? Отходы (не относящиеся к опасным) можно реализовывать без ограничений кому угодно.
Отдам глиста в надежную жопу.

l28112006

  • Професор
  • *****
  • Сообщений: 943
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #22 : Октября 28, 2018, 21:17:46 »

Здавалося б, оформлювати сертифікат відповідності на кожну партію автошин/акумуляторів/оливи тощо - занадто, але якщо такого документу немає - продавати/покупати не можна, бо немає ФОРМАЛЬНОГО підтвердження що це є вторинна сировина (сировина за критеріями ДСТУ/ТУУ) для подальшої переробки та утилізації (а саме, використання як вторинних матеріальних ресурсів).
С каких пор требования  ДСТУ/ТУУ стали обязательными? Отходы (не относящиеся к опасным) можно реализовывать без ограничений кому угодно.


Й дані ДСТУ/ТУУ є обов'язковими для застосування? Вперше таке взагалі зустрічаю!!

lev

  • Global Moderator
  • Аспірант
  • *****
  • Сообщений: 169
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #23 : Ноября 07, 2018, 11:38:31 »
Ось що по цій темі ще корисного знайшла:
http://csm.kiev.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=3486%3A-2015-&catid=122%3A2015-09-15-07-01-23&lang=uk (власне по темі п. 3):
"...3. Який із стандартів вважати обов'язковим?
Перш за все слід розглянути питання, яке стосується рівнів стандартизації, визначених Законом. Тобто Законом встановлено два рівні стандартизації залежно від рівня суб’єкта стандартизації, що приймає стандарти: національні стандарти, прийняті національними органом стандартизації та стандарти, прийняті підприємствами.
Статтею 23 Закону визначено, що національні стандарти застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами, а частиною другою статті 16 Закону визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі.
Якщо розглядати питання обов’язковості стандартів у площині господарської діяльності суб'єктів господарювання, то відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для:
суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами;
учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти;
виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні.
Слід звернути увагу на положення, визначені пунктом 3 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону, які стосуються того, що ще 15 (з дня набрання чинності Законом) будуть чинні галузеві нормативні документи (стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови, прийняті центральними органами виконавчої влади до набрання чинності цим Законом, а також галузеві стандарти (ОСТ) та прирівняні до них інші нормативні документи колишнього Союзу Радянських Соціалістичних Республік, галузеві стандарти України (ГСТУ)).
Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
З метою забезпечення суб’єктів господарювання інформацією щодо обов’язкових вимог, викладених у стандартах,  частиною третьою статті 23 Закону передбачено, що національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів таких національних стандартів з безоплатним доступом до них. В той же час  пунктом 3 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону передбачено, що центральні органи виконавчої влади забезпечують розміщення на офіційних веб-сайтах текстів таких галузевих нормативних документів, також з безоплатним доступом до них.
Також слід зазначити, що Законом внесено зміни до  частини першої статті 15 Закону України "Про захист прав споживачів", відповідно до якої  виключено обов’язкову норму, яка стосується того, що інформація про продукцію повинна містити найменування нормативних документів, вимогам яких повинна відповідати вітчизняна продукція.
Під час застосування стандарту, який є обов’язковим, слід також врахувати те, що стандарти містять посилання на інші стандарти, положення яких становлять разом сутність цього стандарту, і вимог таких стандартів слід також додержуватися.".

А стосовно продажу небезпечних відходів, то є думка, що: http://ecolog-ua.com/news/chy-zakonnyy-prodazh-vidhodiv-ne-yih-utylizaciya - "...Перш за все, треба розуміти, чи підпадають відходи, які ви плануєте реалізувати, під ліцензування. Якщо так — продати ви їх можете виключно відповідному ліцензіату. У разі, якщо ви вирішили продавати відходи, ознайомтеся зі статтями 82 та 83 Кодексу законів України про адміністративні правопорушення (далі — КУпАП). Найбільшим попитом користуються ресурсоцінні відходи. Якщо ми говоримо про небезпечні (що підпадають під ліцензування) — такими відходами є акумуляторні батареї, відпрацьовані мастила, тара з-під хімікатів. Торгівля такими відходами або передача їх суб’єкту, що не має відповідної ліцензії на вид господарської діяльності «поводження з небезпечними відходами», неприпустима.".


Цитировать
...Як вторсировину продаємо відходи одному підприємству, небезпечні відходи передаємо двом іншим підприємствам (працюємо з двома, лише тому, що одна фірма при наявності ліцензії на збирання, зберігання небезпечних відходів, їх покупає (масла відпрацьовані, АБ)....
- а як вирішене питання перевезення відпрацьованих масел та АКБ до фірми-покупця? Самі возите (із дотриманням усіх вимог ДОНПВ і тд. т.п.), чи хтось третій із ліцензією від Укртрансбезпеки/Мінприроди возить? Якщо самі - то наскільки на практиці складно всі необхідні супутні папери оформляти? 


 
« Последнее редактирование: Ноября 07, 2018, 11:40:12 от lev »

Елена Селена

  • Юннат
  • *****
  • Сообщений: 36
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #24 : Ноября 07, 2018, 14:22:10 »
Ні, фірма-покупець сама забирає масла та акумулятори.
Ми оформляємо накладну вимогу на внутрішнє переміщення, накладну на продаж, рахунок-фактуру, та ТТН.
« Последнее редактирование: Ноября 07, 2018, 14:36:22 от Елена Селена »

lev

  • Global Moderator
  • Аспірант
  • *****
  • Сообщений: 169
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #25 : Ноября 07, 2018, 14:55:09 »
Дякую за інформацію!

ekvilab

  • Професор
  • *****
  • Сообщений: 1494
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #26 : Ноября 07, 2018, 20:33:37 »
Дякую за інформацію!
спасибо за годное разьяснение, которое Вы нашли - оно полностью соответствует действительности.
опасные отходы можно продавать фирмам с лицензией
отходы можно продавать фирмам
Отдам глиста в надежную жопу.

ekvilab

  • Професор
  • *****
  • Сообщений: 1494
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #27 : Ноября 07, 2018, 20:36:48 »
Ні, фірма-покупець сама забирає масла та акумулятори.
Ми оформляємо накладну вимогу на внутрішнє переміщення, накладну на продаж, рахунок-фактуру, та ТТН.
...кстати про масла (не олейна)
Вы забыли про акт http://zakon.rada.gov.ua/laws/file/text/44/f401103n203.doc
да и не помешало бы выполнять требования постановы http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1221-2012-%D0%BF
Отдам глиста в надежную жопу.

Елена Селена

  • Юннат
  • *****
  • Сообщений: 36
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #28 : Ноября 08, 2018, 12:48:41 »
Ні, фірма-покупець сама забирає масла та акумулятори.
Ми оформляємо накладну вимогу на внутрішнє переміщення, накладну на продаж, рахунок-фактуру, та ТТН.
...кстати про масла (не олейна)
Вы забыли про акт http://zakon.rada.gov.ua/laws/file/text/44/f401103n203.doc
да и не помешало бы выполнять требования постановы http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1221-2012-%D0%BF

Да, вы правы.  Акт конечно составляется. И с требованиями постановления знакомы. Спасибо за дополнение.

GURU

  • Юннат
  • *****
  • Сообщений: 19
Re: Сдача отходов на утилизацию
« Ответ #29 : Ноября 13, 2018, 12:50:45 »
Дякую за інформацію!
спасибо за годное разьяснение, которое Вы нашли - оно полностью соответствует действительности.
опасные отходы можно продавать фирмам с лицензией
отходы можно продавать фирмам
Відходи можна продавати, як Вами і зазначено,  але за умови іх належного ТОВАРного оформлення. Стосовно  обов'язковості дотримання ДСТУ відповідь наведена у вищезазначеній ч.2 ст. 15 Госп.Кодексу України, згідно якій застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим: для суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами; для учасників угоди (контракту) щодо ... постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти. А заготівельники, зокрема, мають принаймні такі посилання у проектах угод вимагати. Наприклад, згідно ст.6 "Про металобрухт", суб'єкти  господарювання, які здійснюють реалізацію металобрухту, повинні засвідчувати його відповідним документом про відповідність металобрухту встановленим стандартам, нормам і правилам (зокрема, ДСТУ 3211:2009 для відпрацьоівних свинцевих акумуляторів як брухту кольорових металів).
DURA LEX, SED LEX!